قالب وردپرس
آجای بانگا نامزد ریاست بانک جهانی
آجای بانگا؛ رئیس جدید بانک جهانی
28 آوریل, 2023
تورم مثل برق و قیمت مثل نور لامپ است
اصلاح نظام کارمزدی و نسبت آن با تورم
23 می, 2023

ویزا پلاس: سرویس انتقال وجه P2P

visa+

ویزا اعلام کرده که با مشارکت PayPal و Venmo سرویس ویزا پلاس (Visa+) را به طور آزمایشی راه‌اندازی می‌کند. سرویسی نوآورانه که هدف آن کمک به افراد برای انتقال سریع و امن پول بین اپلیکیشن‌های مختلف پرداخت دیجیتال فردبه‌فرد (P2P) است. با این سرویس، امسال کاربران PayPal و Venmo در امریکا قادر خواهند بود بین دو پلتفرم پول انتقال دهند.

آنچه در میان فعالان صنعت پرداخت امریکا به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات صنعت مطرح است، تعامل‌پذیری (interoperability) است. بنا بر ادعای کمپانی ویزا، سرویس ویزا پلاس قرار است در همین راستا سطح جدید از راحتی، سادگی و دسترسی به دنیای پرداخت‌های فردبه‌فرد را فراهم کند.

برای بهره‌گیری از ویزا پلاس، کاربران ملزم به داشتن کارت ویزا نیستند و تنها با تنظیم یک آدرس پرداخت شخصی‌سازی شدۀ متصل به حساب Venmo یا PayPal خود، با استفاده از هرکدام از این اپ‌ها می‌توانند به انتقال و دریافت سریع و امن پول بین دو پلتفرم اقدام کنند.

به عنوان بخشی از یک تلاش مشترک برای ایجاد تعامل‌پذیری در میان پلتفرم‌های پرداخت، شرکای تجاری ویزا یعنی DailyPay، i2c، TabaPay و Western Union هم سرویس ویزا پلاس را با پلتفرم‌های خود یکپارچه خواهند کرد. در راستای این همکاری، ویزا پلاس سطح پوشش خود را گسترش خواهد داد تا کاربری‌های بیشتری از قبیل پرداخت‌های فریلنسری و پروژه‌ای (مشخصاً در فضایی که به gig economy شناخته شده است) و نیز تعاملات مالی مارکت‌پلیس‌ها را ممکن سازد.

کیف‌های دیجیتال، نئوبانک‌ها و سایر اپلیکیشن‌های پرداخت با مشارکت و دسترسی به میلیون‌ها کاربر امریکایی قادر خواهند بود تا تعامل‌پذیری را از طریق ویزا پلاس محقق کنند.

کریس نیوکرک، «رییس جهانی جریان‌های نوین پرداخت ویزا» در این خصوص گفته: «مصرف‌کنندگان مدام به دنبال شیوه‌های ساده و بدون دردسر، برای انتقال دیجیتالی پول میان دوستان و اعضای خانواده هستند و چه بهتر که این انتقال بین پلتفرم‌های مختلف هم ممکن باشد. ما مشتاق شراکت با نوآوران همفکر خود در زمینۀ گسترش دسترسی به پرداخت‌های P2P در میان پلتفرم‌ها هستیم. در این همکاری‌ها ویزا پلاس می‌تواند موانع پیشِ روی کاربران پلتفرم‌های پرداخت را وقتی متصل می‌شوند و می‌خواهند انتقال پول از بین ببرد.»

سرویس ویزا پلاس قرار است تا اواخر ۲۰۲۳ با شرکای تجاری منتخب ویزا برای کاربران امریکایی راه‌اندازی شود. دسترسی عمومی به سرویس نیز برای اواسط ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

لینک خبر در بیزنس‌وایر

محمد اسدی
محمد اسدی
تحلیل‌گر کسب‌وکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *