قالب وردپرس
کتاب مدلهای درآمدی در صنعت محصلات تصویری
کتاب مدلهای درآمدی در صنعت محصولات تصویری

دربارۀ کتاب

شناخت فرهنگ جوامع از دو راه امکان‌پذیر است. اول، زندگی در میان مردمان آنها در همان دورۀ زمانی و دوم، قرار گرفتن در معرض بروندادهای آنها. شیوۀ اول به دلیل محدودیت‌های زمانی و مکانی دشوار بوده و عموماً شیوۀ دوم قابلیت بهره‌گیری عمومی دارد.

بروندادهای جوامع که انعکاس دهندۀ فرهنگ آنها هستند طیف گسترده‌ای را از سنگ‌نگاره‌ها و کتیبه‌ها گرفته تا عکس، فیلم، نقاشی، کتاب مجسمه و مانند این‌ها شامل می‌شوند که مجموعۀ آنها را می‌توان «محصولات فرهنگی» نامید.

از سوی مقابل نیز اگر جامعه‌ای در صدد شناساندن یا ترویج فرهنگ خود باشد ناگزیر از شناخت حوزۀ تخصصی محصولات فرهنگی است.

نکتۀ حائز اهمیت در این فرایند این است که لازمۀ تأمین این هدف اولیه، یعنی ترویج فرهنگ، «مصرف شدن» محصول فرهنگی توسط «مشتری» آن است.

در زمانه‌ای که سرعت توسعۀ رقابت همۀ شئون زندگی اجتماعی را متأثر ساخته، تدام حضور در «بازار» محصولات فرهنگی لازمۀ اصلی تحقق رسالت‌های فرهنگی جوامع است. این امر، مستلزم داشتن نگاه صنعتی به این حوزه و شناخت «صنعت فرهنگی» است و یکی از مهمترین جنبه‌های یک صنعت، مدل درآمدی آن است.

در کتاب مدل‌های درآمدی صنعت محصولات تصویری، از میان طیف متنوع محصولات فرهنگی، محصولاتی اعم از فیلم، سریال، انیمیشن و مانند اینها مورد مطالعه قرار گرفته است. در این کتاب با بهره‌گیری از مثال‌های واقعی متعدد داخلی و خارجی سعی در ارائۀ مرجع کاملی از این مدل‌ها به منظور بهره‌برداری فعالان حوزه‌های محصولات فرهنگی، کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارهای مرتبط و نیز محققان و دانشجویان به عمل آمده است.

قیمت: ۲۴،۰۰۰ تومان ۲۱،۶۰۰ تومان | لینک خرید